Autor : Anna Rokicińska
2022-05-01 06:44
Kierownik zespołu kontrolującego z ramienia poszczególnych oddziałów Narodowego Funduszu Zdrowia będzie musiał uzasadniać dlaczego na dany pomiot nałożono karę i czemu w takiej, a nie innej wysokości. Nie będzie już informacji, jakich tematów będzie dotyczyła kontrola doraźna. Będzie natomiast sporządzany plan kontroli.
NFZ zmienił zarządzenie w sprawie kontroli, które będzie przeprowadzał.
NFZ stwierdza, że chodzi o jasny podział kompetencji osób, które będą kontrolować. Utworzono stanowisko kierownika Działu Realizacji Kontroli w Terenowym Wydziale Kontroli (TWK). „Wprowadzone zmiany porządkują zakres kompetencji ww. osób, zgodnie z hierarchią ich ważności w strukturze organizacyjnej oraz w procesie kontroli” – uzasadnia NFZ. Natomiast kierownik zespołu kontrolującego będzie miał dodatkowe zadanie. Będzie sporządzał uzasadnienie nałożenia kary umownej i propozycję jej wysokości. „Dokument ten będzie weryfikowany przez kierownika Działu Realizacji Kontroli i następnie zatwierdzany przez naczelnika TWK. Zmiana niniejsza ma znaczenie w zakresie ujednolicenia realizacji zadań kontrolnych w całym kraju” – stwierdza Fundusz.
W porównaniu do poprzedniego zarządzenia dotyczącego tej tematyki zlikwidowano tematyki kontroli doraźnych. „Obecnie będzie sporządzany jeden rodzaj dokumentu – program kontroli. Rozróżnienie tych dwóch rodzajów dokumentów miało charakter wyłącznie historyczny i nie znajdowało uzasadnienia merytorycznego” – czytamy w uzasadnieniu. Ponieważ zmieniono treść zarządzenia, konieczna była modyfikacja treści załączników do tego aktu wykonawczego.
Całość zarządzenia tutaj: Zarządzenie Nr 60/2022/DK
Polecamy także:
Jakimi sprawami w ochronie zdrowia powinna zająć się NIK?
Kraska odpowiada lekarzom "Kontrolerzy nie będą bezduszni"